Inga Belaja
Redovisningsansvarig – Adda"Det finns inte en dag som är den andra lik"
Inga är redovisningsansvarig vilket innebär att hon bland annat jobbar med fakturering, avtalsfrågor, systemvård, teknisk problemlösning, kontroll av inrapporterad statistik, bankärenden och ramavtalsrevisioner.
Vad har du för bakgrund?
- Jag har en bred erfarenhet av kundkontakt, system, bokföring och administration.
Nämn något som du tycker är extra utmanande?
Adda Inköpscentral som jag jobbar mot är det mest komplicerade bolag jag har arbetat med - så fasetterat och brett, allting mellan himmel och jord. Att få ihop omöjliga uppdrag är roligt, utmanande och utvecklande. Det finns inte en dag som är den andra lik.
Varför passar den här rollen dig?
- Jag har en helhetssyn, öga för detaljer och kan agera snabbt, finna tekniska lösningar samt agera spindel i spindelnätet, eftersom allting hänger ihop och kan ha stora konsekvenser.
Vad är det som gör att du trivs på arbetsplatsen?
- Jag har lyckan att arbeta på den bästa avdelningen - nämligen på Ekonomi! Det är fantastiskt att arbeta tillsammans med erfarna och kunniga kollegor, roliga och kreativa personer med härlig ”ekonom- humor". Man kan inte önska sig bättre!
Några av mina kollegor
Om Adda
Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.
Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.
Jobbar du redan på Adda?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.