Hannele Söderholm
Affärsutvecklare – Adda Inköpscentral"Många av de frågor vi hanterar är komplexa och jag lär mig nya saker varje dag"
Hannele är affärsutvecklare på Adda Inköpscentral. Hon arbetar fram nya tjänster för att möta kundernas behov. Inom Addas inköpscentral finns också Stockholms Inköpscentral, STIC. En stor del av sitt arbete lägger Hannele på att vidareutveckla tjänsterna inom STIC.
Vad har du för bakgrund?
- Jag har läst Informations- och PR-programmet vid Mittuniversitetet och är utbildad kommunikatör. Utbildningen har jag kompletterat med statsvetenskap. Tidigare har jag arbetat som kommunikatör och kundansvarig främst på mindre bolag.
Nämn något som du tycker är extra utmanande med ditt jobb?
- Att alltid vara närvarande och möta kundernas behov, inte bara i stunden, utan också att på sikt ta hand om deras behov och önskemål, lyfta in dessa i organisationen och hitta anpassade lösningar tillsammans med kollegorna. Det är både roligt och utmanande. Många av de frågor vi hanterar är komplexa och jag lär mig nya saker varje dag, det uppskattar jag verkligen.
Vad är det som gör att den här rollen passar dig bra?
- Att jag är nyfiken, snabbtänkt och har lätt att lära mig nytt. Jag trivs i verksamheter som hela tiden rör sig framåt. Att jag har ett gott tålamod är en annan stor fördel.
Varför trivs du på den här arbetsplatsen?
- Att det finns frihet under ansvar, bra kollegor och en vilja att göra samhället bättre.
Några av mina kollegor
Om Adda
Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.
Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.
Jobbar du redan på Adda?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.